Truck trial - balet kolosů
Pokud jste na trati, svět pro vás přestává existovat. Jste pouze vy, spolujezdec a auto. Není nic důležitějšího, než naslouchat svému vozu a věřit, že to společně dokážete. Když se tohle naučíte, máte velkou šanci na úspěch. Truck Trial vznikl koncem padesátých let v Británii. Do Ouběnic na Příbramsku ho z Německa přivezl Peter Böthken a v Čechách se jezdí od dubna 1999. Nový adrenalinový sport - soutěžení náklaďáků v extrémním terénu - měl od té doby pětadvacet závodů.
AUTA - TŘÍTUNOVÍ DROBEČKOVÉ
Závodí
tu nejen tovární vozy známých značek jako Tatra, Iveco, Avia, Praga,
V3S, Ifa nebo Mercedes Unimog, ale i prototypy. „Drobečkové“ nad 3,5
tuny. U jejich pojmenování se majitelé museli vyžívat. Jména jako
Šílený Max, Mouchoď, Edward nebo Pinocchio prozrazují cosi o atmosféře
závodů.
Skutečnou kuriozitou mezi trucktrialovými vozy je Zil, vůz ruské
výroby, jedenáctitunové monstrum na osmi kolech, z něhož se dřív
odpalovaly rakety. Tento devět metrů dlouhý a téměř tři metry široký
kolos si pořídilo před časem pro zábavu šest mužů z Újezda nad Lesy.
„Byla to spíš náhoda, že jsme na něj natrefili, běžně taková auta k
prodeji vůbec nejsou,“ říkají. Zil, vyrobený před dvaceti lety v
Sovětském svazu, je skutečně výjimečný. Zejména svými dvěma
sedmilitrovými motory. Tři nádrže pojmou 400 litrů pohonných hmot.
Újezdská parta se původně chtěla vozit jen po polích. Pak zjistili, že
existuje Truck Trial, a měsíc pracovali na přípravě „speciálu“. Tým
kolem Zilu vytvořil hned dvě posádky, což závodní pravidla povolují. Na
rozdíl od soupeřů jsou v kabině hned tři lidé. Uprostřed sedící člověk
má totiž na starosti sledování monitoru, kam je převáděn obraz z
kamery, snímající zadní část vozu.